الاثنين، 2 مارس 2009

يمكن

يمكن حاجات كتيريمكن هما كمان مظلومين

يمكن هما كمان تعبانين

يمكن الظلام جامد لدرجة إن مابقناش شايفين بعض

يمكن صوت الآهات اللى جوانا عالية لدرجة خلتنا مش سامعين بعض

يمكن بعدنا عن الطريق اللى بنتمناه لنفسنا

يمكن نكون توهنا ومش عارفين نرجع

يمكن نكون عارفين الطريق بس مش قادرين نمشى

يمكن نكون قادرين نمشى بس مش عايزين نمشى لوحدنا

يمكن نكون عايزين ونيس نرجع معاه

يمكن أصلا نكون مش عارفين إحنا عايزين إيه

بس الأكيد إن أيا كان اللى جوانا وأيا كان اللى عايزينه عمره ماهيريحنا و لا هايسعدنا تحقيقه إلا لو كان هوه راضى عنا

محتاجنلك قوى تعبنا وتهنا

يارب

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...


طريق الالف ميل يبدأ بخطوه

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
غير معرف يقول...

لاول مرة ارى مشاكل الحياة وحلها فى كلمات بسيطة يستطيع الكبير والصغير استيعبها ويجد كلا منا طريق السعادة ولذة الحياة التى نعيش ونموت دون ان نجدهم وهى ان نقول يارب وان نذكر الله عز وجل فى فى كل عمل نفعله فى حيتنا فى هذه اللحظة فقط لن نندم على شئ

غير معرف يقول...

فى بعض الاحيان لا نستطيع ان نعبر عما نشعر به او ما الذى يدور فى خاطرنا
اعتقد أنه بعد قراءتى لهذه . اتصور اننى عرفت الآن ما كنت أشعر به.

فشكرا لكى ولعلها نقطة لهداناز